Tuesday, August 10, 2010

Mission Sepanjang Ramadhan

To look good on my E day aku terpaksa membuat beberapa langkah drastik. Yela.. berat aku ni naik turun pastu stop je dekat angka 55kg tu. So, nampaknya kena buat sesuatu dengan cara permakanan aku. Alhamdulillah esok masuk bulan Ramadan so senang sikit kot aku nak dapatkan berat badan idaman disamping pembentukan muscle yang seimbang. No more flabby-flabby ;p

Harini aku dah start makan makanan gantian yang berprotein. So, sepanjang diet ni aku tak boleh makan sumber-sumber berkarbohidrat dan bergula. Bagi yang tak tau, gula ni ada karbo jugak tau. Nampak macam ekstrem kan? Tapi tak sebab aku boleh makan ayam goreng, telur etc. So banyak protein la dalam diet aku. Makanan gantian tu pulak bagi zat-zat yang kurang sebab tak ambil karbo.

Pagi tadi aku timbang berat aku 56kg. Huhu.. jauh lagi target aku ni. Tapi korang jangan risaulah. Bende ni terbukti selamat. ex-boss aku dah turun 10kg++ dan tak de kesan sampingan pun.

No comments: