Tuesday, August 24, 2010

Boleh ke Aku?

Aku takut korang. Sekarang ni sibuk sikit ngan keje. Banyak benda baru nak kena absorb ni. Sedikit sebanyak aku rasa la perbezaan kerja lama dan kerja baru. Walaupun dulu aku kerja buat programming JAVA tapi JAVA yang sekarang aku guna agak advanced. Tu belum ORACLE lagi. Lain sikit la. Tapi basic still sama. Ada la boleh guna sikit-sikit experience kerja lepas.

Pagi tadi bukak email office bos suruh buat module baru. Suruh selesaikan dalam masa 2 hari. Nak menangis ko. Baru kena brief hari semalam, hari ni dah kena start development. Takut pun ade. Sebab takut tak boleh buat. Korang ada experience tak bila tengah belajar benda baru pastu kena implement benda tu dalam masa yang singkat? Aku ada pengalaman macam tu tapi kali ni aku macam tak yakin pulak. Boleh ke aku?

Yang buat aku takut tu sebab sejak aku masuk kat sini, diorang memang jaga timeline. Project pun tak delay-delay.Aku sebagai orang baru mesti la takut kan? Huhu.........

p/s: Weekend lepas ada majlis buka puasa office kat KLCC. Kalau sempat nanti aku update.

2 comments:

dd dudu said...

motip ayat mulat2 "aku takut korang"

;))

lina said...

saje nak buat korang takut gak ;p