Wednesday, August 4, 2010

Cerita Weekend

Tak de la cerita weekend sangat pun. Just a few moment yang sweet dan perlu aku simpan sampai bila-bila.

Bagi yang tak tahu, aku dengan din sebenarnya dah bertahun bercinta jarak jauh. Lebih tepat after din grad, yang mana din grad setahun lepas aku grad (almost 3 years la).Jadi, bila dia nak datang jumpa aku, haruslah gembira lebih sikit walaupun aku tahu dia datang untuk hal-hal bisnes dia.Kira sambil menyelam minum air la. So, i planned a simple celebration for his belated birthday. Tak celebrate mana pun, just beli cupcakes dan buat popiah goreng je. tu pun makan dalam kete je.Simple kan?


Cupcakes aku tempah dari Bake-Me-Cupcake. Sedap sangat. Din pun suka cupcakes tu. Kira berbaloi la aku drive ke Seri Kembangan-Sepang then Sepang-KL untuk bagi cupcakes tu kepada my sweetheart.Soal popiah goreng pulak, sampai kat din je dah lembik-lembik sikit kulit popiah tu, tapi sebab inti sedap jadi no hal makan popiah yang tak krup-krap.

After din selesai restock barang untuk bisnes dia, kitaorang gi makan subway kat amcorp mall,PJ. Gila nostalgia tempat ni. Ni la tempat kitaorang selalu dating zaman-zaman study dulu. Yelah, mid valley ala-ala packed dengan manusia. Malas nak menyesak kepala otak dengan tempat yang sesak macam tu.


Yang kelakarnya masa makan kat subway, din suh aku ambil gambar dia. Aik? ala-ala blogger pulak,snap-snap before makan. Aku pun bawa keluar kamera aku. Tau tak din cakap apa? 'tak yah la guna kamera tu, nanti tak bagi pun gambar tu nanti'. ala cian dia. Aku bukan apa korang, malas gila nak transfer-transfer gambar keluar. korang tengok jela blog ni, nak tepek gambar pun aku malas gak ;p


Tu cerita sabtu, ahad pulak kitaorang cari barang-barang hantaran tunang nanti. Masa gi Jakel, din agak teruja tengok lace-lace dan kain baju melayu. Kan ada pakej, beli lace then free kain baju melayu, free samping la. Tapi sebab dah ada lace beli kat bandung so tak leh la nak beli yang pakej punya. Nanti fabric hunting untuk nikah akan beli yang pakej-pakej tu. Tapi tu after tunang punya decision la, masa buat bajet kahwin. Mana tau nak sewa je kan?

No comments: