Wednesday, August 18, 2010

Tak Diet Berat Turun

Perasaan tak aku dah tak cerita pasal diet-diet dah? Haha.. Aku dah tak diet. Sekarang dah makan nasi, minum air bergula dan makan kuih manis-manis.

Hangat-hangat tahi ayam betul kan? Mana tahan babe. Puasa ni food temptation tu sangat dahsyat. Even tak pergi bazar ramadhan pun still jugak ada godaan-godaan di rumah. Housemates pulak rajin masak untuk berbuka so aku pun terbawa-bawa la kerajinannya. Dah tu lauk-lauk tu semua sangat la sedap kalau dimakan bersama nasi panas so failed sudah nak diet karbo.

Bila pergi bazar pulak macam-macam jenis kuih yang susah nak dapat bulan-bulan lain, bulan ramadhan ni pulak senang nak cari. Pastu, kan musim buah ada lagi so banyak la pulak orang sedekah buah. Durian, langsat-duku, rambutan, manggis etc.Hakikatnya bulan ramadhan memang bulan barakah. Rezeki melimpah ruah.

Yang peliknya bila aku tak diet berat aku turun pulak. So tak yah diet-diet. Manfaatkan puasa sudah =) Just kawal nafsu makan je. Insya-Allah ok.

p/s: Dah 1kg turun.

2 comments:

Rohani Hashim said...

waaa...besh besh.sronok badan yg senang turun berat nih...

lina said...

ni hany ey? selalu gak jengah blog awak tapi silent reader je :)

sebelum ni susah betul nak turunnya. mungkin sebab puasa kot. tu yang senang je :)