Tuesday, August 17, 2010

Lace VS Songket

Time bincang-bincang dengan mak urusan E day ada la terselit-selit bincang hal kahwin nanti. Guess what? Mak aku dah plan on our reception day aku akan pakai songket. Ala.. aku tak suka songket. Bagi aku songket macam panas sikit dan macam susah nak bergerak. Aku suka fabrik yang lembut macam lace, chiffon sebab senang nak bergerak dan tak de la rasa macam kontrol-kontrol.

Bila aku cakap songket panas, mak aku jawab 'majlis dalam dewan, ada aircond nak panas apa'.
Then bila aku kata songket tak banyak pilihan dan tak sesuai untuk orang rendah macam aku, mak aku jawab 'banyak la, ada jugak baju cutting yang pendek-pendek'.
Aku ada cakap aku dah beli lace kat Bandung..lawa.., mak aku cakap 'nanti salin-salin la baju. Yang penting ada pakai songket'.

Kalau songket bunga tabur tu aku rasa ok la kot. Kalau songket yang keras-keras tu, mau rimas aku nanti. Kalau dah sampai 2 baju time reception, pelamin pulak nak buat color apa? Yelah, aku takkan nak pakai kaler yang sama untuk 2 baju tu. Lagipun macam leceh je salin-salin baju ni. Lambat lagi tapi dah pening dah aku. huhu

No comments: