Monday, August 9, 2010

Finally I've Got My Last Paycheck

Akhirnya selepas 3 bulan aku bertukar kerja aku dapat paycheck terakhir aku. Alhamdulillah. Dah jadi duit simpanan dah cuma cheque tak clear lagi. Aku bank in Jumaat malam. Tengok maybank2u tak float-float lagi. May be akan float 2 hari bekerja sebab cheque issued adalah dari bank lain. Sabar... sabar.. 3 bulan boleh sabar, takkan sehari dua tak leh.

Aku ambil paycheck tu sendiri. Dapatlah aku melawat kawan-kawan lama. My ex-boss masih lagi tanya aku 'nak kerja sini tak?' Aku just jawab 'if u give me better offer' and he said 'yes, kita bagi better offer for u'. tapi aku cakap la gaji company sekarang on time. haha saje je nak bagi tapi-tapi kan. but it's reality. Aku tak nak gaji mahal daripada sekarang tapi dapat gaji time orang lain nak dapat gaji baru. Tambah-tambah nak prepare untuk kawin ni.

Gaji tu motivation, tak nak dah sesakkan kepala duit nak bayar bil,loan sebab gaji lambat. Bukan rezeki aku kat situ. Aku tak nak jadi sesetengah orang yang sanggup nak stay kat situ sebab ditawarkan permanent dan gaji yang lebih tinggi. Kalau ikutkan, banyak advantages kerja situ cuma beberapa kekurangan buat aku fikir 1000x nak terima offer diaorang. Tak yah tamak-tamak la. Insya-Allah rezeki tu ada kalau kita sabar kan?

No comments: