Monday, August 9, 2010

Persiapan E day (2)

Semalam, dengan tak sengajanya saya telah membeli barang nak buat hantaran tanpa list, tanpa plan pun. Mula niat nak survey je, sekali tempat tu last day buat membership. Harga dah jadi membership pulak berdiskaun-diskaun pulak tu.

Tapi aku sikit pun tak rasa menyesal bila dah beli. Puas hati ada la sebab aku rasa benda yang aku beli tu berbaloi dan kena dengan taste aku. Aku ada beli kotak putih ala-ala trend yang tengah in sekarang ni. Kat tempat aku beli tu ada yang harga sedang-sedang dan ada yang mahal. Mata aku duk berkenan dengan yang mahal tu sebab penghasilan kotak tu nampak kemas dan berseni. Aku tak de fikir membazir ke ape beli bende ni sebab ni investment. Mana tau pasni buat bisnes buat hantaran ke? Pastu boleh guna berkali-kali kan?

Aku memang dari kecik suka buat-buat bende-bende memerlukan kekreatifan ni. Kecik-kecik aku ikut mak aku buat hantaran orang kawin. Mak aku pulak bukan buat bisnes, tolong suka-suka je. Kalau orang nak upah-upah ni memang dia tak nak. So dari situ kot, aku boleh buat benda-benda macam ni. Aku pernah memang tempat ke 2 atau ke 3 buat gubahan dari sabun. Tak de praktis pun, tiba-tiba ada je idea nak buat macam mana.

So hantaran aku untuk tunang dan kahwin nanti memang aku akan buat sendiri. Tak puas la suruh orang lain buatkan. Hasilnya korang tunggu masa E day ey.

No comments: