Thursday, August 5, 2010

Cookies ke Kek Lapis?

Kalau tengok checkist hantaran aku masa E day nanti, ada cookies untuk din kan? tu safe plan sebab din orang jauh then mase tu pulak time raya. Kalau aku nak tempah cupcakes yang pastinya aku kena bawa balik a day before raya, tak jadi la kan? bukan saja rosak cupcakes tu, silap-silap kena ngap-ngap masa 1st day raya. Kira cupcakes dah out of list awal-awal. Tapi dalam hati ni teringin nak bagi cupcakes yang jenis fondant pastu ada paste bunga kecik-kecik. Ke fondant leh tahan berhari-hari? haha.. masa berharap ;p

Cookies pulak, ada sesiapa leh suggest tak kat mana yang best? Aku nak cookies yang fancy-fancy tu. kang ada yang salah anggap pulak cookies raya. Yela yang tu berlambak kat market kan time posa nanti. tak mau.. tak mau..

or may be ada antara korang dealer kek lapis? sila bagi quotation kat aku ey. Sebab din suka sangat kek lapis. Kalau cookies tu, aku tak pasti sebab aku sendiri pun tak suka sangat biskut. Tapi tahan ke kek lapis ni ey? Aku akan amik before raya then 2-3 hari pas raya baru boleh bagi kat din. pastu dia bawa balik pulak ke Johor. makan 1 minggu jugak sebelum leh ngap. tu belum dari tukang buat ke dealer.

3 comments:

bini edy said...

lina, tempat ngan mak hanis zalikha laa..ambik yg deco2 cantik tu..
kwn saya penah tempahkan utk kawan dia, KL-kuantan..sampai2 elok jek lagi..

bini edy said...

umah saya ada 2 kotak kek lapis from indon.besar2 plak tu.saya tak suke sangat. Edy bwk balik tp sy x makan pastu die kecik ati. motip? cmne ekkk? sy kene makan dan abiskan ke supaya tak derhaka? sy x suke kek lapis..tp kek lapis dia bwk balik tu kek lapis cheese..

lina said...

lisa, mak hanis zalikha? dia mcm tutup awal je booking. tengah survey2 lagi dan dah start tanye2. Kalau tak redha jela biskut almond london buatan adik saya ;p

kek lapis indon bukan ada rase rempah2 sket ke? makan buat syarat tak kecik ati je kalau tak suke. pastu agih2 kat adik beradik atau kwn2 ;p