Monday, October 17, 2011

Introducing My First Pavlova

Dah lama nak try dan baru dapat time yang sesuai untuk buat pavlova. Nak beli, aku tengok ramai yang jual mahal sangat. Bukan mahal sikit tapi mahal banyak.

Masa nak buat meringue tu agak mencabar sebab aku tak jumpa pemutar kek aku. Yang ada pemutar biskut je. Memang lambat la nak kembang. Jadinya aku guna kekuatan tangan dan garfu untuk beat the white eggs dan bahan-bahan lain untuk base pavlova.

Begitu mencabar nak buat pavlova buat kali pertama ni. Tapi sekarang dah jumpa dah pemutar kek aku so lepas ni senang la nak buat pavlova.

Sesiapa nak tempah pavlova ngan aku, harganya tersangat la murah dari tempat-tempat lain. Sesuai untuk party birthday, farewell, makan-makan. Ada jugak orang buat untuk hantaran kahwin.

1 layer pavlova - RM40.00

2 layer pavlova - RM60.00

area johor sahaja :)

10 comments:

dd dudu said...

kerlasssss ahh lina!

note : smpi skg aku xtau apa rasa pavlova iteww

Shakina Farhan said...

teringin nak buat pavlova jugak sejak 1st time rasa 2 tahun lepas..haha

rosealley said...

sedapnya nampak lina!!!pandai la ko buat

ღnFashyaღ said...

wah kelas kau lina dah siap berjual..huhu

Nadya Zahid said...

yum yum..sdapnye..slalu rase pavlova kat alexis je.....

Mommy Aisy said...

salam lina!

wow! nmpk sedap. seriusly i nk terus terang i xpnh mkn pavlova. sedap ke? now i kat jhr ni. xnk bgi i testing?

huhu...

lina said...

dd dudu --> aku buat tak manis sgt. Just Manis2 buah pastu bila base pavlova tu mkn ngan whipped cream + buah2 tu menghasilkan rasa manis,lemak berkrim dan masam. Rasa pavlova lain tak tau la mcm mana ;)

kina --> kite baru ni la rasa. Buat la kina. Buat untuk husband awk :)

ros --> aku tak tau betul ke rase pavlova mcm tu. nak beli kemain mahal :(

fashya --> saje nak tambah2 pendapatan sampingan. Boleh buat bayar ptptn ;)

nadya --> selalu tengok org mkn kat restaurant pastu paste kat blog.kat jhr ni tak tau nak cari mana. tu yang buat tu.

mommy aisy --> bagi kita sedap la pavlova ni. Meh la datang umah. kita buat untuk awk :) johor kat mana ey?

lina said...

salam lina - lina pun dh buat temgok harga yg dijual sgt mahal..harga lina sgt berpatutan...memadangkan harga strawberry dan buah markisa agak mahal dipasaran. Tahniah lina

Anonymous said...

hai, sy elynda, dr jb, camane sy nk order pavlova tu ye, nak amik kat mane...

lina said...

hai elynda. Nak order ey? which part of jb? Senang cerita just email me your phone number so that we can discuss

my email : haslina.hairudin@gmail.com