Thursday, August 19, 2010

Kuih Raya Tahun Ni

Semua orang dah mula cakap kuih raya, baju raya semua tu. Even since 1st day puasa lagi dah mula plan itu-ini. Paling tak tahan ada jugak yang dah beli baju raya.

Aku tahun ni, kalau boleh nak berjimat selagi boleh. Yelah.. next year Insya-Allah ada majlis besar nak berlangsung. Banyak tu nak pakai duit. Tapi tak tahu lagi.. sebab this year raya ada orang jauh nak datang rumah. So persiapan raya lebih kepada persiapan E day la.

Last year aku ada tempah kuih raya dari officemate. This year kat office baru ni, tak de orang niaga kuih raya so tak de la tempah-tempah. Tapi 1 office akan dapat kek lapis setiap sorang sumbangan wife bos aku. Dengarnya kek lapis tu penyanyi Nora tu yang buat. Tak tahu la aku info lebih-lebihnya. Aku dah pilih perisa choc chip. Oho..kitaorang boleh pilih antara 3 perisa. Tak ingat dah yang lain apa perisanya.

Raya kali ni aku akan tanya dulu mak aku pasal beli kuih-kuih ni sebab takut jadi macam tahun lepas sampai tak termakan-makan. Or may be bagi je duit kat mak aku suruh dia beli kuih raya.

Baju raya pulak may be this week or next week baru cari. Plannye nak berasak-asak kat Jalan TAR. Tak pun korang ade tempat jual baju kurung cantik-cantik tak? Bagitau aku ey.

p/s: Berat aku dah turun 2kg. Alhamdulillah :)

2 comments:

bini edy said...

lina cmne leh turun 2kg? i tak suke brat skrg..nak 45 balik..sila beri tunjuk ajar..

lina said...

aritu sy start makan SD11 a day b4 puasa. turun la dalam 500g. Tapi tak larat la puasa nak diet karbo, gula n buah. So hari ke 3 saya tak makan SD11.

Saya makan mcm biasa skrg ni, cuma makan masakan kat umah. Saya just makan berbuka dan sahur je. Kudap-kudap semua tak de.Buah makan banyak sampai pagi2 cari toilet dulu.

er may be SD11 tu dah boost penurunan berat kot.Ex bos saya turun 10kg++ tapi dia consistent la. Memang tak sentuh nasi.

Yang bestnye, SD11 diet langsung tak lesu walaupun tak ambil karbo,gula dan buah. Tapi diet tinggi protein la.