Wednesday, August 11, 2010

Diet Day 2

Mencabar sesangat sebab 1st day puasa. Aku dah la selalu kena gastrik yang agak teruk. Sekarang aku rasa perut aku pedih-pedih sikit. Mencabar sungguh. Kejap-kejap dia ok balik. Maknanya tak teruk la gastrik aku ni. Paling teruk tahap yang muntah-muntah pastu perut pedih tak henti-henti. Mintak di jauhkan sepanjang ramadhan ni dan juga raya nanti. Raya pun kena gak tau sebab perut terkejut. Yelah.. raya kan macam-macam makanan ade.

Sebenarnya aku tak rasa lapar pun tapi sebab ade gastrik sikit-sikit pastu ngan godaan juadah yang aku bayangkan kat bazar ramadhan tu buat aku down tak nak teruskan usaha aku. Tapi tiba-tiba aku kuat pulak nak harung diet aku. Bukan aku tak leh beli pape langsung kat bazar nanti. Aku boleh beli ayam golek ape? KFC pun boleh.

Cuma otak aku macam limited nak fikir menu ape nak buat bersahur dan berbuka. Aku tak leh makan bende-bende macam nasi,roti,mee,susu,buah dan gula tapi bende-bende macam ayam,daging,seafood,telur pulak boleh.Seksa betul nak fikir menu apa yang boleh makan kan?
Pastu aku kalau ade food temptation, nasi putih macam agak gagal di situ sebab godaan dia punya la kuat. Tambah-tambah nasi panas-panas. Makan ngan telur mata kerbau ngan kicap pun sedap yang amat. Perghhh!!!!!!!!! betul-betul Ho-Liao

Apakan daya, kali ni aku kena kuat jugak. Aku dah nak obese dah ni.ke dah obese sebenarnya? Tu mujur boleh makan ayam, daging segala.Patut bersyukur ni. Alhamdulillah.. syukur =)

No comments: