Monday, August 2, 2010

Persiapan E day (1)

Sambil rehat-rehatkan otak jap, aku nak cerita persiapan E day aku. Sampai hari semalam ada la update siket persiapan E day tu. Dalam sebulan lagi majlisnya so patutnya dah buat persediaan nak menempuh satu lagi langkah dalam hidup kami. Yes, dari special bf-gf kepada fiance'.

Last year masa gi bandung with geng bandung, Aku dah beli telekung dan lace. Lace kat sana boleh buat kita rambang mata tau. Lace tu dah ibarat bende yang senang nak dapat kat sana. Even pelayan restoran pun pakai lace as their uniform. Lace yang aku beli tu memang 1st choice di mataku sebab aku nampak je terus aku kate 'aku nak yang tu'. By the way, aku tengok jugak harga. Kebetulan harganya memang berbaloi sebab masih lagi bawah bajet aku. Harga lace tu dalam 560K rupiah. Kalau kat Malaysia nak nak dapat harga macam tu untuk 6 meter of lace. Time tu 1 juta rupiah dalam RM362.

Telekung pulak aku beli yang jenis paris cotton. Dekat sini paling murah dalam RM190+. Tapi kat sana of coz la lebih murah. Tapi telekung ni akan guna time hantaran kahwin. Huhu.. lambat lagi baru boleh pakai.

Then, semalam aku ngan din ke Jalan TAR cari lining lace aku merangkap kain baju melayu din dan sejadah. Sejadah ni tak plan pun, tapi Jakel ada buat promosi sejadah dan kitaorang berkenan terus je beli.

Kalau ikut list, benda-benda yang boleh beli awal, dah setel dah except cincin. Cincin ni din yang akan beli. Jadi agak surprise la jugak. But, semalam aku ade request nak cincin yang 2 pieces in 1. Camno tu? Ada jenis cincin yang boleh pakai 2 cincin jadi 1. Sebab senang, nanti kahwin tak la rasa banyak cincin nak kena pakai. Cincin risik la, tunang la, kahwin la..tapi kita tengok la din beli yang macam mana nanti.

Semalam jugak ada survey-survey baju nak pakai masa E day. Tapi tak beli lagi, tunggu masuk bulan puasa la. Time tu berlambak baju-baju yang cantik-cantik kan? Aku kan nak beli baju yang biasa-biasa je.

No comments: