Monday, August 16, 2010

Persiapan E day (3)

Aku dah buat hantaran sikit-sikit. Bekas buat hantaran aku buat. Then, cara lipat, susun barang hantaran aku dah serahkan pada orang tua-tua. So nanti hantaran aku akan ada unsur moden dan tradisional. Aku nak DIY hantaran 100% mulanya tapi macam banyak benda nak kena setel so macam tak terkejar-kejar. So serah je separuh kat mak aku dan kawannya.

Barang-barang hantaran pun ada yang berubah. Mana-mana yang tak beli lagi tu yang mak aku ubah listnya. Ni changes to my hantaran.

  1. Hantaran for him

    • Kain Baju Melayu

    • Sejadah

    • Chocolates-Ferrero Roche

    • Cookies

    • Buah tukar ke samping songket terengganu

    • Sirih

    • Kek tukar ke bunga rampai
  2. Hantaran For her

    • Lace. dah beli last year dekat Bandung

    • Sejadah

    • Chocodates. Din bagi chocodate. If i'm not mistaken, chocodate ni from saudi arabia.

    • Sirih

    • Cincin. Sesi pemilihan cincin Din yang uruskan. Aku just bagi size cincin je.

Tempat aku bertunang, rumah atuk dan nenek aku. Semalam ade kekecohan about the date tapi atuk aku salah faham ingat sepupu aku nikah on the same date. Sebenarnya 13/11 not 13/9. So, tak de tukar-tukar tarikh setakat ni. Yes, tarikh aku tertunang 13/9 bersamaan raya ke 3.

Bila mak dah masuk campur so banyak changes la untuk E day nanti. Nampaknya tak dapat la theme color purple plum tu. May be off white atau creme. Huhu ikutkan aje. Sebab aku rasa sebab tunang je kan. So not a big deal.

Alas pahar dan pahar dah mak aku booked for E day. Even dewan for our reception next year mak aku dah nak book dalam masa terdekat ni. Yelah cuti tu macam panjang so aku ramai orang nak buat date yang sama. Mak siap cakap kalau tak dapat jumaat ambil sabtu, tak dapat sabtu ambil ahad. Janji minggu chinese new year tu jugak.

2 comments:

dd dudu said...

alamakkk linaaa, smlm lepas solat, mak aku panggil terus aku lupe nak kol ko balik :0

hahahaa tergelak2 smlm masa ckp yg mak ko nak tu ini

hihi saba ehhh, betul2~ tunang jek, xpe2 ikut lah kata ibu ;)

;p

lina said...

hehe takpe dd. yang penting mak aku happy. yang paling tak tahan tu mak aku ngan bakal menantu dia nak aku pakai baju kaler putih time tunang. adakah taste mereka sama?