Thursday, August 12, 2010

Diet Day 3

Aku dah tak ikut sangat diet sebenar dengan makanan berprotein tu. Skip la sekejap. Sebab aku rasa kalau nak makan bende alah tu, kena betul-betul disiplin. Lagipun sekarang puasa so kadar penurunan berat badan tu ada walaupun sikit-sikit.

Semalam yang jadi failed tu sebab aku gi bazar ramadhan kat Seri Serdang (SS). Pastu banyak pulak kuih-muih idaman hati jual kat sana. Paling aku tak tahan adalah karipap. Then, aku decide tolak nasi dan kurangkan minuman bergula untuk diet aku sepanjang ramadhan ni.

Jadi semalam aku beli karipap RM2, popiah basah RM2 dan ayam percik dayah RM6. Target belanja pun ngam-ngam je (tiap kali gi bazar ramadhan aku buat target nak belanja bape ringgit supaya tak de la ikut nafsu sangat membeli) Popiah basah ngan ayam percik tu memang mencabar masa nak beli sebab orang bekerumun habis kat gerai-gerai tu. Semua makanan yang aku beli tak dibazirkan sikit pun. Share ngan housemate la. Gile ape aku nak habiskan semua.

Review aku tentang juadah aku semalam ( review tanpa gambar ;p) :


  1. Karipap - 3 keping RM1. Size kecik je tapi inti pakai inti keledek. Cukup rasa masin,pedas dan manis. Memang boleh ulang beli la. Lokasi gerai dekat dengan jalan besar pastu paling kiri dekat sekolah memandu.
  2. Popiah basah- Penjual memang akan gulung depan-depan pembeli. Intinya scramble egg,sekuang yang dah diperisakan, kacang hancur dan sos buatan sendiri. Cuma semalam sos dia over pedas. Sedap tu sedap la but may be 1st day puasa kot. Popiah goreng bercili pun ada jugak jual di sini. Gerai ni memang famous, kalau nampak orang ramai-ramai kat depan gerai jual popiah, tu la tempatnya.
  3. Ayam Percik Dayah- Rasa ayam tu lengkap. Siap ada disediakan sos jugak. Dia memang bakar ayam tu dekat bazar tu. Boleh pilih nak bahagian mana. Kalau kepak RM 1.50 satu. Bahagian lain RM2-RM6. Lokasi ujung jalan dekat traffic light pastu ada banner ayam percik Dayah (aku tak ingat hidayah ke dayah)


Macam Kelakar je kan review makanan tapi tak de gambar ;p

No comments: