Monday, November 29, 2010

Eksiden Lagi?

Pagi ni dimulakan dengan aku eksiden buat kali ke 3 dalam masa 6 bulan. Ni semua kes orang break mengejut la. Kereta 1 break sebab ada pemandu lori yang rosak terjun tiba-tiba dari lori. Kereta 2 break mengejut (tapi tak macam tak nampak lampu break menyala pun) sebab kereta 1 break. Aku si pemandu kereta 3, baru turun bukit dan nak memulakan perjalanan dengan kereta belakang dan kereta belah kanan dekat nak mampus, tak sempat nak break habis-habisan. Huhu... gedegang!

Tiap-tiap kali mesti kereta aku nampak ok sikit (Hyundai Getz sangat kukuh dan kuat). Kereta 2 si kereta kancil yang korang tahu memang macam tin tu dah pecah bumper kat tepi. Salah kereta aku ke yang kuat bodynya? Masa kejadian eksiden aku yang 1st dulu pun langgar Honda. Tapi honda kemek, getz tak kemek langsung. Aku sangat la pelik. Adakah getz sangat kuat berbanding honda yang menjadi kegilaan ramai itu?

Polis pun tak membantu tadi. Dah ko tau jammed sebab lori tu cuba la mengawal trafik sikit. Aku dah la stucked dalam jam dekat 1 jam. Lambat gi kerja 1 hal, dup dap jantung pun 1 hal. Pastu aku rasa undang-undang ' orang di belakang yang melanggar di persalahkan walaupun orang yang kat depan yang salah' patut dikaji semula. Tambah-tambah kalau kejadian dalam traffic jam yang korang sedia maklum kereta belakang himpit macam tak hengat.

Tengok.. emosi aku dah terganggu. Lusa dah la MRI.

2 comments:

Lala said...

masih kene saman kan kalau jadi orang ketiga. uhuhuhu dugaan nak kawen.

lina said...

tu la. tapi kereta depan tu nak tanye husband dia dulu. Kalau report memang dua2 kena kot kali ni.