Tuesday, November 23, 2010

Baju Nikah


Kalau tengok ticker memang buat aku tak senang duduk la. Baju Nikah masih lagi tak finalize nak color apa. Din nak putih tapi baju tunang aku hari tu dah putih. Aku kalau boleh nak la color lain supaya ada variasi sikit dalam event-event bahagia kami.

Aku sangat berkenan fabrik beaded chiffon untuk nikah outfit tu nanti tapi kan mahal sangat la kain jenis tu. Lace, aku dah plan time majlis sanding kat dewan. Hari tu masa gi Jakel (cari baju pengapit yang buat aku emo tu) macam banyak yang cantik-cantik je tapi aku macam serik boleh tak?

Plan nak tempah dengan tailor biasa sahaja sebab baju nikah nak pakai baju kurung biasa atau kurung riau je. Nanti boleh ulang-ulang pakai tanpa rasa segan. At the same time memang nak jimat la kan.

Tandang punya outfit leh fikir later sebab majlis tu a month after nikah dan sanding. So banyak masa untuk yang tandang tu. Nikah outfit ni ha buat aku pening kepala nak fikir.

5 comments:

just azura! said...

hai,

nikah outfit yang simple jer okay, tapi beaded chiffon memang recommended sesangatlah pearls chiffon style sekarang pun cantik..

sekadar memberi pandangan..;)

iedayah said...

buat kurung moden sweet lina..i wat krung moden..btul ckp u..nnt xde r segan n rasa vogue sgt tuk pki ke mn2 majlis..hehe

lina said...

azura --> hai to u too. tu la memang sgt cantik beaded chiffon for nikah kan?

iedayah --> tgh pilih2 style baju kurung yg mana 1 sesuai ngan badan i yang rendah dan gempal ni. huhu tgh turunkan berat :(

Nadya Zahid said...

Lina,

i punye baju nikah pon simple je beb..just chiffon pastu ltak beads je..nanti bleh pakai balik..heheheh..xde la segan kan?
my baju tunang aritu..penuh lace n beads..kalau nak pkai gi kenduri kawen pon segan coz mcm kite plak yg pengantin..heheheh
end up baju tunang i tu terperuk je dlm almari...so i learn from a lesson!hahaahaha :D

lina said...

sama la nadya. baju tunang i gantung tak bertali sebab terlalu sarat. Plan to pinjam to those yang sudi. Lagipun color putih. Buat nikah tak mau sebab tak nak ulang baju ;p