Friday, November 5, 2010

Mungkin Aku Perlukan Vitamin B

Aku start rasa penyakit aku semakin teruk bila aku lupa dengan kroniknya. Memang banyak beza la aku yang dulu yang macam 'ensiklopedia bergerak' dan sekarang pulak macam orang alzheimer. Aku boleh lupa benda yang aku tengah buat berkali-kali.

Aku tak la sedih pun. Mungkin suatu hari nanti akan ada jalan penyelesaian untuk sakit aku ni. Lagipun doktor pakar tengah berusaha cuma korang faham jela prosedur-prosedur rawatan kat hospital gomen. Lagipun kes aku ni tak betul-betul kritikal. Nak refer ke private, aku malas nak buka-buka file semula. 

Semalam aku ada tertengok tv series 'Royal Pains' kat Starworld. Ada part dia selamatkan pompuan tu dari mati tercekik vitamin. Masa part doktor tu tanya simptom-simptom secara personal, ada keluar masalah pompuan tu asyik lupa-lupa. Pastu tu doktor tu cakap dia kekurangan vitamin B1. Tu sebab dia jadi pelupa.

So, sekarang aku kena ambil Vitamin B la ey? kot-kot boleh ok sakit aku :) Tapi aku tak pandai nak beli vitamin-vitamin ni. Dah la kat drugstore banyak sangat brand vitamin-vitamin. Ada sesiapa tak, yang boleh tolong aku?

3 comments:

Unknown said...

hi salam b2b. can we exchange link =)

dear, rujuk pada pakar for better health =)

Lyena Vee said...

lina, ko sakit pe ni? cam takut plak bc.huhu

lina said...

anaztasias aira --> hi! erm pjgnye name.. nak panggil u ape ey?. nak exchange link, boleh2. dah rujuk to pakar tapi tengah tunggu next mri.

veesakura --> ntah la. dah 10 tahun aku sakit but lately mcm simptom2 jadi lain. doktor pun tgh siasat2.