Thursday, November 25, 2010

Berat Badan Yang Merisaukan

Lagi 2 bulan tapi berat badan aku bukan nak turun pun. Makan dah kena catu dah tapi still berat statik. May be kesan pengambilan ubat bertahun-tahun buat hormon aku ikut suka hati je nak stabil ke tak. Tambah-tambah aku ada prescribe ubat yang boleh menaikkan berat badan. Salahkan doktor pakar yang merawat aku ;p

Aku tak tahu betul ke tak ubat tu mengandungi steroid tapi betul la kot sebab time nak isi borang MRI hari tu doktor soal satu-satu soalan. Tang part 'ada ambil steroid tak?' , sekali doktor tu jawab sendiri 'hari tu dah MRI' . So aku buat conclusion ubat yang aku kena telan before MRI tu mengandungi steroid. Kalau tak apa kaitan soalan dan jawapan tu kan? Any doctors yang boleh confirmkan tak? Ni untuk MRI 1 December ni aku kena telan lagi ubat tu. Huhu.. tak mau jadi pengantin yang gemuk.

Aku hari ni start lagi 1 cara diet yang orang lain buat dah berkesan. Aku pernah buat sehari ada la penurunan berat badan tu. Pastu aku stop sebab tak tahan dugaan housemate rumah lama masak nasi dengan lauk homemade punya. Failed dengan dugaan tersebut. Kali ni aku kena kuatkan diri jugak. Ni warning untuk semua --> 'Jangan ajak aku makan nasi! sebab aku nak tumpukan kat diet aku betul-betul!' . haha aku sudah jadi bridezilla.

Aku malas cerita lagi macam mana diet tu tapi diet tu selamat la. Sebab ada makanan tambahan untuk ganti benda-benda yang aku tak leh ambil time diet. Hopefully ada la hasilnya.

No comments: