Wednesday, December 1, 2010

Bukan Rezeki Aku

Before balik lipis untuk bercuti sakit, dapat news 'dukacita..bla...bla'. Sepanjang hari mood aku terganggu. Dengarnya kawan-kawan ramai yang dapat calon simpanan. Tak tahu kenapa aku sedih padahal masa mula-mula nak gi interview tu memang aku pergi sebab tak nak mak aku bebel. Tu la tak ikhlas lagi. Tapi aku tak ikhlas awal-awal je :( Tak suka kecewa macam ni.

Hari ni aku dah back into normal dah. Tapi benda lain pulak jadi hari ni. Aku anggap ni a part of dugaan before berkahwin. Bak kata kawan-kawan, 'Allah uji kita dengan benda yang mampu kita terima'. Aku gi MRI scan untuk brain hari ni. Ingat sama masa MRI tulang. It's different kali ni. Boleh tak aku kate yang this one a bit sakit. Paling sakit time diaorang guna jarum besar untuk masukkan dye dalam salur darah. Aku pulak memang jenis yang susah nak cari salur darah. Nasib aku boleh tahan kali ni walaupun adelah aku mengucap dan baca ayat masa kena inject tuh. Bengkak tau tangan aku. Result kena tunggu next consultation. Bad or good, aku terima je sebab aku nak jawapan yang pasti.

Update kahwin : haha.. ada rupanya progress persiapan kahwin.

#1 - Din tengah urusan kebenaran kahwin belah lelaki. Hopefully settled by this week.Aku tak buat lagi hiv test sebab tengah banyak drug dalam badan aku. Hari tu aku cakap aku kena makan steroid untuk MRI kan? confirm tu steroid (patutlah liat benor nak menurun berat).

#2 - Kad, jumaat aku call LH creative. Dapat cakap ngan designer kad aku. Dia kata nak panggil aku this week untuk 1st draft. Macam lambat je dah. Aku pulak nak buat few changes ni regarding peta dan info majlis. Esok nak guna kuasa veto as customer. Huhu.. tak suka push2 orang :( Tapi terpaksa sebab takut berlaku kesilapan kat kad nanti. Nehi!

#3 - Mak cakap nak sponsor baju untuk famili. Tiba2 kan dia ada bajet untuk benda tak berapa penting ni? Tapi dia baru cakap je. Takut tiba2 tak jadi so tak nak berharap sangat.

Ok, tu je. Esok aku bercuti lagi. Jumaat baru masuk kerja. Selamat malam semua :)

2 comments:

iedayah said...

eppy preparing lina..=)

lina said...

eppy preparing to u too, iedayah :) ur big day is coming up kan?