Friday, December 3, 2010

Loss of Cervical Lodrosis?

Aku dah masuk kerja. Malas untuk memanjang cuti sakit di kampung. Pagi-pagi jumaat ni aku tiba-tiba rasa nak share tentang sakit aku buat ramai kawan-kawan yang tertanya-tanya. Sokseh2 aku dengar korang bertanya 'lina tu sakit apa ey?'. Aku pun sendiri tak reti nak explain. Anggap jela sakit aku masih dalam siasatan sebab sakit yang doktor pakar diagnosed bertahun-tahun dulu tak pernah wujud pun. Aku tak de pun tulang lebih yang menganggu saraf aku. hehe.. Aku boleh saman hospital tak sebab salah diagnose?

Hasil yang MRI lepas, doktor sahkan tulang leher aku straight dan tak de curve macam leher orang normal. Itu mungkin salah satu penyebab sakit aku. Tapi still kena buat test-test lain sebab ada masalah lain juga. So, ketua pakar plan untuk buat test-test every bahagian yang aku ngadu ada berlaku kekurangan. Pakar mata dah jumpa so yang tu dah tak perlu la. Pakar ENT dalam bulan ni aku akan jumpa untuk kenalpasti kenapa aku dengar tak dengar orang bercakap. Selalu je aku salah interprete percakapan orang tau. Tapi aku tak pekak tau. Aku dengar orang bercakap cuma aku tak berapa proses perkataan yang aku dengar tu.

Yang paling baru ni, MRI untuk brain. Yang ni untuk tengok sama ada brain ke yang problem sebenarnya. Nanti, one by one doktor akan exclude untuk confirmkan aku sakit apa sebenarnya. Macam eksperimen je kan? Tapi untuk kepastian aku redha jela.

Dah la cerita pasal sakit ni. Kalau ikut banyak lagi tau sebab dah lebih 10 tahun aku berulang-alik ke hospital. Tapi cukup la untuk menjawab soalan sokseh2 korang tu ey :)

3 comments:

The Powerpuff Me! said...

lina, aku doakn semuanye selamat2 dan baik2 belake!

anaztasias aira said...

saya doakan semuanya akan baik2 belaka =)

lina said...

thanks ja dan nora :)