Tuesday, January 18, 2011

Speechless

Dah dekat tarikh kahwin, aku rasa aku banyak redha je. Memang kamikaze la. Apa nak jadi, jadi la. Or may be ini salah satu simptom yang aku dapat sejak sakit aku menjadi-jadi. Aku suka ignore benda-benda yang aku rasa akan buat aku stress.

Aku cerita ni secara umum ey. Bila kita dijemput ke majlis tertentu, jangan suka-suka hati nak request itu-ini. Dah orang buat majlis on Saturday, jangan la pulak ko cakap kat bakal pengantin tu nak datang esoknya la. Tak pun sabtu malam ahad. Ko ingat pengantin tu nak melayan ko je. Senang cakap ko tak datang pun tak pe (haha.. tibe-tibe emo tapi betul pe). Hopefully orang tu berhenti jadi selfish.

Ntah la tak tahu nak cakap macam mana. Kita nak the best untuk majlis kan? Kadang-kadang rasa terkilan bila menempah sesuatu. Especially to those yang ada nama. Nak push-push takut si pembuat tertekan. Nak redha pun tak leh jugak. Tapi kalau aku yang berhati kering, kalau orang tak deliver on time, mau je aku cakap 'it's ok. aku tak jadi nak amik barang tu'. Kejam kan macam tu? Tapi aku memilih untuk bersabar dan redha.

Orang cakap bakal pengantin memang banyak fikir. Memang betul. Kadang-kadang tu, kita terpaksa bersabar banyak-banyak dengan kerenah orang sekeliling. Kalau tak dapat macam yang kita idam-idamkan, kamikaze jela ;p

p/s: aku risau tak de tudung nikah =(

No comments: