Monday, January 24, 2011

Masalah Orang Lain Pun Aku Kena Fikir Jugak?

Sepatutnya masa ni aku dalam tempoh bertenang dan memikirkan hal-hal majlis yang 11 hari lagi. Sekejapnya masa berlalu.

Yang buat aku bengang, aku kena jugak fikir hal orang lain. Orang lain tengok astro tapi bayar astro lewat, aku gak yang dapat sms dari astro. Kalau dapat sms alert je takpe gak ni dah menelefon bagai. Terus panas hati aku.

Memang astro tu nama aku. Sila ada kesedaran sivik sikit. Dah datang bil astro, sila buka ,tengok dan bayar. Tak kan reti tengok astro je? Aku malas nak mengungkit. Kalau din tau, mati kena marah sebab tak terminatekan  astro tu.

Bukan aku tak nak terminate tapi aku kesian. Nanti kena buat installation baru. Nak tukar nama? Aku tak de masa nak menguruskan. Yang peliknya mereka tak de kesedaran sivik kah untuk membantu aku mengurus hal-hal diorang. Kalau nama aku kena blacklist ke hape, tunggu la amukan puaka aku. Orang dah try tolerate, sila-sila la pandai bawa diri. Ni aku jugak kena fikir masalah orang lain.

No comments: