Tuesday, January 18, 2011

Persiapan in 17 days more

17 hari lagi

Pagi tadi bos aku tanya berapa hari lagi countdown? 17 hari rupanya. By right, aku dah boleh cakap persiapan dah siap 80% to 90%. Hakikatnya tidak.

Cerita pakaian :
Baju nikah - Yang ni dah hampir siap dah. Tapi tak risau sebab makcik zaini memang leh siapkan punya la.
Baju/Veil  sanding- Last week baru ukur sebab bagi laluan kat tuan buat baju kahwin.
Baju nikah din - dia baru anta 2 hari lepas. Din cakap sempat.
Kasut nikah dan sanding -  Dah siap dalam 2 minggu lepas. Tinggal nak pakai je =)
Tudung/ Veil nikah - Yang ni aku tak tahu ape cite. Tiba-tiba tukang buat MIA. Ke sebenarnya dia lupa tempahan aku?

Cerita kad:
Semua yang bagi alamat, aku dah pos dah. Cuma ada yang nak kena bagi by hand tak selesai lagi.

Cerita doorgift / wedding favors:
Chocolate untuk budak2 tak pack lagi
Bunga telur (time sanding) - kena tambah dalam 100 batang lagi.
Bunga telur (time khatam Al-quran) - kena beli 50 batang warna putih.
Paper bag - Yang ni memang tak beli lagi.
Tempat letak telur - din dah belikan 700 pcs.
Benda-benda lain - mak yang uruskan

Cerita bunga manggar:
lepas 40% tu, tak siap-siap lagi. Sempat ke? Time is running out.

Cerita cuti: 
Setakat ni lulus. Tapi tak tahu la last-last minit nanti.

yang lain semua orang lain tolong uruskan.

No comments: