Friday, January 7, 2011

Bekas Telur Macam Mana Ey?

28 days to go

Time is running out tapi aku still tak decide nak bagi wedding favour pe nanti. Sebab aku berkeras tak mau bagi bunga telur semata-mata, mak pun come out with all her plan nak bagi apa. Dah totally bercanggah pulak dengan decision dia tak suka bagi wedding favours like makanan etc.

Tambah-tambah mak's best friend willing to sponsor some of kuih untuk favours tu nanti. Tapi kiteorang tak sanggup nak terima 100% sponsor diorang tu. Mak kata nak bagi duit sikit untuk tepung buat kuih-kuih tu. Tak ingat kuih apa diorang nak sponsor tu. Kuih-kuih tradisional la yang pastinya.

Yang aku pening sekarang ni nak cari bekas telur yang orang akan simpan dan tak de harapan dibuang. Hari tu kedai barang kahwin banyak yang tutup dekat Nilai jadi aku memang tak de idea nak beli apa. Hopefully esok datang la idea nak bagi bekas telur yang macam mana. Yang pasti bajet aku tak banyak. Kalau bajet mak aku, sure boleh beli yang gempak-gempak. Tapi aku dah state dari awal preparation kahwin, aku nak minimize bajet dari mak aku. Unsur-unsur berdikari la ni =)

No comments: