Thursday, January 6, 2011

Selamat Duit Din

Getz dah ok cuma bunyi bising sebelum gearbox rosak ada lagi. Tak perlu pun ganti gear box baru. Just beli minyak pelincir gear box dari Hyundai je. Beriban-riban duit dapat diselamatkan. Lega rasanya hati kami.

Sepatutnya hari ni, aku ada orang tolong hantar pergi dan balik kerja tapi sebab din nak ambil getz untuk servis lagi. Boleh pulak semalam charger enset din tak leh pakai. So, tak dapat la aku meng'alert'kan din untuk bangun. Takpelah.. bagi dia rest dulu. Aku drive sendiri gi kerja as usual.

Semalam gak after work, aku ajak din gi Nilai 3. Ingatkan bukak sampai kol 9 macam Nilai 1. Kecewa bila tengok kedai-kedai barang kahwin tu tutup. Ada yang masih bukak tapi barang yang aku nak semua tak de so aku tak beli pape. Cuma ade beli something untuk my best friend.

Kiteorang ada masuk kedai karpet. Din tiba-tiba nak beli karpet. Aku rasa karpet-karpet tu murah la banding yang pernah mak aku beli. May be sebab weekdays kot. Aku pernah dengar kalau pergi weekdays lagi murah berbanding cuti sekolah atau weekends. Boleh pulak macam tu or just rumours je.

Din tak beli pun karpet after beria SA tu duk punggah-punggah tunjuk kat din. Aku pulak just mintak din fikir betul nak beli karpet yang macam mana. Size bilik besar mana. Kalau ruang kecik je, better beli runner. Pastu berapa banyak runner nak pakai. If sampai 2-3 runner, over ok macam tu. Sebab bagi aku runner tak cantik letak banyak-banyak. Tak tahu la korang pulak macam mana.

Macam mana ey korang hias bilik pengantin? Belah aku, aku serah bulat-bulat kat mak aku. Teringin sebenarnya nak hias-hias sendiri. Tapi time constraint meh.

No comments: