Wednesday, June 12, 2013

Masih Bisnes Kecil-Kecilan

Alhamdulillah dah nak masuk 3 bulan aku berbisnes kecil-kecilan tu. Hasilnya tak la gempak mana tapi bolehlah. Macam-macam kerenah customer yang dah aku hadapi. Backout buyers pun usah cakap la. Pernah buat aku down, stress. Ko ye ye je nak beli last-last senyap.

Bukan aku sorang je hadapi bende ni, ramai online sellers pun dah hadapi. Salah satu sebab permainan harga produk. Tu biasa la dengar, ni aku dengar ade yang sanggup potong jalan orang lain. Orang tu susah-susah, berabis duit kat iklan FB tu. Dia sanggup pm bagi harga rendah dari pengiklan tu. Itu lagi dashyat kan? Sanggup ko diorang buat gitu. Tapi aku tak sanggup sebab nampak ketidakberkatan membuat onar macam tu.

Aku kan mula-mula ingat nak jual Maixara je, sekali aku dah terjual macam-macam. Tersasar dari plan bisnes kecil-kecilan aku tu. Tapi takpelah.. produk lain tu buat samping..samping je. Dari pengedar naik jadi mini stokis, pastu aku berangan pulak nak jadi stokis. nasib sedar diri. Kang tak terkejar pulak. Mungkin bila Ibrahim besar, ada rezeki aku up jadi stokis ;)

Ok, aku tak boleh nak lama-lama ni. Tuan kecik tu bukan boleh aku takde disamping dia. Tu pun dah memanggil-manggil aku.

Tak sangka dah banyak ni pos. Kebanyakannya MCS, aurawhite pernah la sekali kot.

Ni extra tips untuk keberkesanan pengambilan MCS. Khas untuk yang beli dengan aku sahaja
Harga Maixara C-Sential (MCS) dengan HA RM 105, MCS tanpa HA RM 85. Free gifts menarik dan free postage.  Ada special tau siapa yang beli bulan ni. Nak tau sms/whatsapp me.

2 comments:

.::: Princess MOMOY :::. said...

dasyat juga tu. semoga murah rezeki.
dear buang verification word kat komen boleh?

lina said...

macam-macam kerenah orang ada :)
thanks. sorry la dear, tak boleh nak buat free word verification sbb nanti spam banyak masuk.