Thursday, June 27, 2013

Dah Upgrade Packaging

Since bisnes kecil-kecilan aku dah mendapat sambutan sikit, aku pun perbaiki la service aku. Yang paling aku nak upgrade adalah packaging. Sebelum ni aku pakai kotak-kotak terpakai kat kedai din, kalau sempit sangat takde kotak, aku buat kotak sendiri pakai kotak susu Ibrahim.

Sorry la sesiapa yang dapat kotak-kotak tu semua. Nampak sangat tak proper kan? Tapi aku tetap la jugak nak pakai kotak sebab rasa pakai courier bag macam tak selamat. Tambah-tambah Maixara C-Sential tu bentuk tablet. Last time, Maixara keluarkan tablet dia jenis cepat rapuh, lagi la aku risau customer-customer aku dapat habuk je nanti.

So sekarang kotaknya standard pastu dalam aku ada taruk bubble wrap sebagai padding supaya kalau dicampak, terlambung ke barangnya takdelah bergoncang-goncang dalam kotak tu. Huhu.. again.. aku nak mintak maaf kat mana-mana customer yang aku sumbat kertas surat khabar dalam kotak packaging sebelum ni. Yelah.. kotak tak standard, terbesar jadi ade ruang banyak. Punyalah la takut barang-barang tu bergoncang-goncang dalam tu, aku sumbat surat khabar untuk memenuhi ruang ;p

Packaging baru. Yang ni customer beli maixara C-sential pakej B
Aku harap sangat one day bisnes aku buat ni berkembang maju. sambil-sambil ni aku cuba upgrade mana boleh supaya lebih professional gitu.

Hah! siapa nak beli Maixara/Aurawhite/Ferwhite/Bedak Tanaka cepat-cepat sms/whatsapp aku. promosi June masih berjalan ni :)

No comments: