Thursday, June 6, 2013

Baru Nak Masuk 6 Bulan Tapi Dah Macam Budak Besar

Ini aku boleh la menaip se-entry sebab aku paksa Ibrahim tido dalam buai. Lama sikit dia tido, kalau tak, tak sampai 10 minit dah jaga balik. Kalau jenis yang boleh duduk main sorang-sorang takpe, ni jenis yang 'ko duduk sini, jangan pergi mana-mana. Jangan pegang ipad ke handphone. Hadap je aku ni'. Pastu jenis yang suka gadget-gadget. Ibrahim tahu beza mana handphone best, mana handphone tak best. Tak boleh tipu-tipu.

Macbook pun dia tahu kat mana nak tekan-tekan. Kat mana tempat nak scroll-scroll. Aku rasa dia duk perati je how aku ngan din guna benda-benda ni pastu follow. Sebab kan, din belikan Ibrahim gitar jenis tekan-tekan keluar muzik tu. Tapi the way dia main gitar tu, macam abah dia main gitar betul. Goreng-goreng instead of tekan-tekan. 

Dari segi size, memang Ibrahim juara la. Pergi mana-mana pun, mesti ade orang tanya 'berapa bulan?'. Bila jawab 5 bulan ++, pastu mesti tanya pulak 'bagi makan apa?'. Cakap tak bagi makan apa-apa pun lagi, tanya pulak bagi susu apa. Penat aku nak menjawab. Lenkali nak rakam je. hehehe.. Tapi aku takdelah rasa anak aku besar dari baby-baby lain tak normal. Ko tengok la abahnya macam mana. lagipun, tiap kali timbang kat KKIA tak cecah obese pun anak aku tu. Tapi aku ngan din pun tiap kali tengok Ibrahim, kadang-kadang tercakap jugak 'Besarnya anak..'. hahaha

Few days lagi Ibrahim nak cecah 6 bulan. Yeay! boleh makan dah. Tak sabar nak tengok Ibrahim makan. Makanan apa nak bagi untuk first solid food dia, aku dan din dah readykan bahan dah. Hope Ibrahim  jenis yang tak memilih makan so senang nak prepare food untuk dia. 

Cerita pasal Ibrahim memang sampai bila-bila pun tak habis. Aku akhiri entry dengan gambar-gambar Ibrahim yang melasak. Ulang tayang from IG and Facebook ;)




2 comments:

Atie said...

wah kecik-kecik da main laptop huhuhuh

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

xpe lina..biarlah dia memantapkan badannya masa ni..nnt jd mcm anak buah kyen, dah umo setahun ni baru demam2, lasak2, xnak makan sgt..turun plak badannya yg debab itu..rasa sedih lak tengok dah x debab