Thursday, July 7, 2011

Cerita Tentang Susu

Aku selalu mengadu dengan din yang gigi geraham bongsu aku tak habis-habis lagi tumbuh. Rasanya last year aku dah cerita yang aku sakit nak tumbuh gigi ni. Macam makan bulan jugak la gigi tu nak keluar. So sepanjang tu la aku rasa sakit bila nak buka mulut luas-luas atau nak kunyah makanan.

gambar daripada google.com
Bila dah cerita dengan din, din cakap mungkin aku tak cukup kalsium jadi gigi tak leh terbentuk. Mungkin ada logiknya sebab kalsium memang penting untuk pembentukan gigi (macam iklan ubat gigi tu cakap). Few years back memang aku kategori yang pernah admit hospital sebab kurang kalsium. Tak tahu kenapa aku tak cukup kalsium macam orang lain. Mungkin jugak sebab aku minum milo je sejak baby. Ya, saya memang tak minum susu masa kecik-kecik.

Din suruh aku minum susu. So start beberapa hari lepas, aku mulakan minum susu tiap-tiap hari 1 gelas. Hingga hari ni, aku rasa yang gigi aku dah kurang sakit. Harap tumbuh la betul-betul ey wahai gigi.

Aku pernah dengar kawan aku cakap, if pregnant ada orang sampai patah gigi sebab tak cukup kalsium. Yelah, during that time kalsium memang sangat penting untuk pembetukan baby dalam perut. Takut kan dengar? Aku mula la berfikir, apa akan jadi kat aku ni nanti. Oh my!

No comments: