Thursday, July 14, 2011

Ganti Puasa

Hari tu dapat email, ada company meeting hari ni. Pastu ada aktiviti huha-huha selepas meeting. Sekali hari ni datang dapat email cakap meeting tak jadi. Dah la aku cancel nak puasa sunat khamis hari ni. Sedih pulak bila fikir.

Aku rasa aku dah habis menganti puasa tahun lepas cuma sekarang nak readykan perut aku untuk puasa bulan ramadhan nanti. Serius aku selalu lupa berapa hari aku tak boleh puasa so aku ganti lebih la. Macam contoh aku selalu period not more than x days so aku ganti double dari tu. Sebab ada jugak aku tak leh puasa sebab gastrik.

Perut aku ni pulak time bulan puasa mesti nak gastrik secara teruk. Jadi, kita praktis supaya perut tak terkejut nanti. Lagipun bulan rejab dan syaaban memang time nak kumpul pahala puasa sunat.

Korang dah habis ganti puasa belum?

No comments: