Tuesday, July 26, 2011

Bila Orang Reti Nak Ada Rumah Je, Bil Tak Nak Bayar!!

Rentetan kisah semalam, apartment aku masih lagi takde bekalan air. Naya betul la. Orang lain yang tak bayar, orang yang bayar ni terpaksa bersusah-susah. Semalam aku mengangkut air dari rumah pak cik tuan rumah. Dapat la nak bawa 1 tong air dan 5 botol 5 liter.

Masa drive pulak giler aku berhati-hati takut air tumpah tapi kawasan rumah aku banyak sangat bumper, jadinya air pun tertumpah la sikit dalam Getz. Aku macam tak kesah sangat kereta aku basah tapi air yang tumpah tu aku rase rugi. Punya la menghargai air. Kalau takde elektrik boleh lagi la nak bertahan tapi air, aku rasa hazab sangat.

Masa balik kerja semalam jugak aku sempat menengok orang pecahkan pili bomba. Dah desperate sangat la tu. Yela, ko bayangkan aku yang duk sorang ni rasa susah, apatah lagi yang ada famili, anak-anak ramai. Tambah lagi duduk tingkat atas sekali.

Isu ni jadi tambah teruk sebab ada yang tak bayar tu tak dapat dikesan. Maksudnya tuan rumah memang tak duduk dah situ. Ish! memang menyusahkan betul la. Ada hati nak berumah tapi bil tak nak bayar!! grrrrrrr!!

ok, tak nak dah sambung taip. Makin panas hati pulak rasanya.

2 comments:

dd dudu said...

kene usaha cari contact number beliau

tensi gile

ummihasan said...

adeh.. teringat memori masa praktikal dl. btw, byk sgt ke bil yg tak bayar tu? pakat2 bayar la sbb mcm air tu keperluan. tp pastu kene sekat air kat rumah yg tak bayar smpi dia byr balik. if boleh la buat camtu kan..