Wednesday, March 9, 2011

Shopaholic Is Back

After majlis belah aku selesai, aku rasa macam mood shopping tu dah kembali semula. Yela dulu memang agak menyimpan sikit sebab fikir nak kurangkan beban kewangan kekasih hati dan famili. Walaupun tak la keluarkan duit sebanyak mereka, tapi ada la sikit nak topup-topup.

Tapi aku rasa mood itu masih lagi terkawal. Cuma dalam bulan ni je aku dah buat 2 transactions untuk online shopping. Ni kira rekod la bagi aku. Jangan nak samakan rekod korang dengan aku tau.

Bila usia dah meningkat, aku rasa aku dah tak macam dulu-dulu, masa dapat duit loan awal-awal sem. Belanja macam tak hengat dunia.  May be usia sekarang dah tak nak berjoli-joli dan lebih menghargai duit kot. Tambah-tambah duit hasil titik peluh sendiri. Lagipun pengalaman berniaga larut malam dulu buat aku mementingkan savings sekarang. Pengalaman tu jugak buat aku hargai sangat-sangat duit. No more bazir-bazir.

Aku jugak rasa bila kita berkawan dengan macam-macam orang, ada benda bagus yang boleh kita belajar. Aku pernah kenal dan berkawan dengan anak orang ado-ado tapi mereka sangat la low profile. Apa yang pasti, walaupun famili kita kaya, tak semestinya kita senang-senang nak bazirkan duit. Yang kaya famili kita, bukan kita.

Walaupun shopaholic is back, aku akan pastikan tiap-tiap bulan savings aku makin meningkat. Pastu boleh buat pergi haji ke kan? amin....

No comments: