Monday, March 28, 2011

Aku Suka Cuba Makanan Baru (1)

Walaupun aku tengah mood sedih dan kecewa sekarang ni. Nak cerita jugak kat korang yang aku dah rasa Green Tea Cheesecake Secret Recipe.

Ahad lepas, aku kena paksa dengan din untuk keluar makan. Walaupun duk jauh-jauh, din tetap akan pastikan wife dia ni makan. Tapi aku tak la rasa nak makan pape pun so aku ke jusco. Sambil-sambil tu window shopping. Ntah mood apa melanda aku macam tak rasa nak window shopping pun. Apatah lagi shopping betul-betul.

Waktu tu rasa 'bestnye duduk rumah sambil makan ice cream.' 'pastu macam best je kalau ice cream tu, ice cream green tea yang hijau.' Ice cream yang kaler hijau dah goda-goda aku so aku masuk cari dekat bahagian ice cream. Nan ado ice cream green tea. Tiba-tiba teringat green tea cheesecake SR. why not give a try kan?

Aku order green tea cheesecake , ice blended mocha expresso dan plain water. Plain water tu just in case cheesecake tu tak sedap. Bagi aku no bad la rasa dia. Rasa refreshing je bila  masuk mulut. Then, bila melt dalam mulut tu kita akan rasa macam minum teh yang lemak berkrim. Green tea tu buat rasa cheese tu tak berapa muak sangat. Rasanya manisnya pulak just nice. Tak manis terlampau ke apa. 

maafkan gambar yang tak seberapa dari kamera handset . tengah kumpul duit nak beli kamera godang ;p
Tapi aku tak habiskan pun cheesecake ni. Yela.. aku order sekali ice blended mocha expresso yang lemak berkrim jugak. Kalau order, green apple kasturi sure boleh habiskan punya. Apa lagi.. sila la try ye kawan-kawan :)

7 comments:

rosealley said...

akhirnya!respekla ko lina, suka cuba benda2 baru ni, heee, nak rase gak, tapi nak sket je, tunggu lelain kali mase ko order, hiii

dd dudu said...

kerang yang gigih cari mkanan

hehe

lina said...

ros --> not bad la. tapi mkn sesorang mcm muak. memang lemak berkrim :)

dd --> tu la. dengar cakap din suh keluar gi mkn :)

Zana Adieyza said...

zana pun suka cuba makan makanan yg baru2.. kalau x cuba, kita x tau kan..

lina said...

adieyza --> tul tu zana. tapi mula-mula tu takut jugak sebab takut tak sedap ;p

ummihasan said...

lina.. ummu dah try.. sedaaap sangat green teas cheesecake tu. sgt padat dan cair di mulut.
isk, masih terkenangkan kesedapannya..

lina said...

sedap kan ummu bila teringat dia melting dlm mulut :)