Friday, December 17, 2010

Why Bakal Pengantin Always Sensitif

Tiba-tiba aku rasa nak cerita pasal isu dari perspektif aku. Kenapalah bakal pengantin selalu sensitif especially the bride.

  1. Banyak sangat benda nak fikir untuk merealisasikan dream wedding masing-masing.
  2. Taste setiap orang tak sama so akan ada la cakap-cakap yang buat pilihan/taste si bride dipersoalkan. Tapi yang orang cakap-cakap tu pun agak-agak la. Think before you speak dan please la ingat itu majlis si bakal pengantin, bukan majlis kamu.
  3. Kena buat prosedur-prosedur kebenaran nikah yang agak menguji kesabaran bila si bakal pengantin sangat busy dengan kerja masing-masing. Setiap negeri lain pulak caranya. Adoiyai!
  4. Sebab kena keluarkan duit yang banyak untuk kahwin. 1st time tu keluar duit banyak jadi sangat terasa duit tu keluar. Tambah-tambah si bakal pengantin bukan orang kaya.
  5. Vendor pulak tak memenuhi impian kita. Janji lain, buat lain. 
Bila dah perasaan dan fikiran terganggu, mula la bawa kereta pun tak tenang, masak pun sambil fikir benda lain, termenung sana, termenung sini. Pastu jadilah kejadian tak diingini. Sebab tu orang tua kata orang nak kahwin 'darah manis' . Sebenarnya kita sendiri yang buat darah kita manis. So, to bride and groom to be, cubalah la bertenang. Insya-Allah kita semua akan tidak 'berdarah manis'.

3 comments:

iedayah said...

sensitif sebab tensi...ahhahaha

dd dudu said...

hrmm betul, aku dah rasa sume itu.. uhuhuhu

klu ada apa2 gtau ey =)

lina said...

iedayah --> buat preparation big day ni memang mencabar kan? selalu kena sabar :)

dd --> bride yg tak lalui memang tak adventure la. ok will tell u if i ada pape ;p