Wednesday, September 26, 2012

Musim Masterchef

Sekarang dah start masterchef malaysia session 2 kan? pastu kat starworld pulak tayang masterchef US session 3. Duk tengok cooking contest macam ni buat aku semangat nak try resepi-resepi baru yang aku tak pernah try.

Tambah- tambah masterchef msia tu ade junior sekolah aku yang join. Kagum gak sebab tak sangka budak sedorm ngan aku dulu terer masak. Yela mase sekolah duk asrama, mana ade nak tunjuk skill masak- masak ni. Paling-paling pun masak megi jerang ngan air panas. Haha.. tu leh kira masak tak?

Isnin lepas gigih aku gi pasar pepagi untuk beli bahan. Pastu ketang- ketung kat dapur nak buat ayam sweet sour. Tak tau la ni kategori mengidam ke tak tapi bila dapat makan, macam syurganye~ ~ .. siap aku cakap kat din, rase macam makan kat hotel. gile perasan masakan tu sedap sangat sampai tahap pro dah rasenye. tapi kalo tengok plating memang failed la ;)

tapi bukan masak tu je aritu. Aku buat gak kangkung goreng. Baru le sepinggan lengkap :)

No comments: