Wednesday, June 15, 2011

Aku Tak Jeles Tapi Sakit Jiwa Je

Tengok tajuk sudah tau entry ni ala-ala meroyan je. Bukan apa, aku bukan baik tapi ini just my two cents.
Betul cakap ros ni.

Aku selalu kagum ngan orang betul-betul ada-ada. Takdenye orang tu nak tunjuk ke apa yang dia ada. Dulu aku buat gak perangai tunjuk-tunjuk kat blog. Tudung baru la, beli beg baru kat pasar malam dan macam-macam lagi la (aku bagi contoh je lupa dah apa yang aku tunjuk). Konon nak sharing la apa yang aku baru beli tapi bila dah matang sikit ni, aku rasa macam budak-budak pulak perangai gitu.

Teringat cite Mukhsin, budak yang berjiran ngan si orked tu. Sibuk la dia nak lebih je dari Orked. Tak ingat nama budak tu apa.

Budaya tunjuk-menunjuk ni tak patut kita nak amalkan. Boleh merosakkan society hokey. Hari ni si A bagitau dia beli beg Cap Ayam harga sekian-sekian, esok pulak si B pulak bagitau dia beli beg Cap Badak harga lagi mahal lagi. Pas tu si C pulak.. then si D. Aku jugak beli cap Padang Besar je. Ni aku bagi contoh aje. Takde kaitan idup dan yang mati. (tapi memang aku tengah pakai beg beli kat padang besar beli dengan duit sendiri, bukan nafkah suami bagi).

Nasihat aku, tak yah nak tunjuk-tunjuk sebab ada orang lain tu lebih dari kau tapi tak sibuk nak habaq 1 dunia.

Macam tajuk entry aku ni hah 'Aku Tak Jeles Tapi Sakit Jiwa Je'. Tak kesah la pasni korang nak teruskan dengan konsep AAK? tak pun #TDDMKA ke apa ngan entry ni aku ni.

p/s: aku masih mood malas nak balas komen. sorry kekawan.