Wednesday, February 23, 2011

Pelamin, Walk Way, Pintu Gerbang, Meja Damai dan Macam-Macam Lagi

Segalanya bermula pada sehari selepas hari tunang aku . Mak aku terus je book vendor untuk benda-benda di atas. Sebenarnya book catering dan mak aku juga berkenan benor dengan pintu gerbang yang this vendor buat masa majlis yang melibatkan Tengku Puan Pahang di Kuala Lipis.

Aku mula-mula aku doubt sebab aku tak pernah nampak hasil kerja this vendor. Lagipun vendor ni baru je bertapak bab-bab orang kahwin ni secara besar-besaran. Even portfolio pun takde lagi. Just dengar cakap-cakap orang je.

Pastu sebulan dua before my wedding ada pulak cerita tak sedap aku dengar pasal this vendor. Yang paling risau pasal makanan tak cukup. My family ramai orang kenal so hopefully majlis kami tak menghampakan tetamu-tetamu yang dijemput. Mak aku sendiri jumpa vendor dan terbukti yang cakap-cakap tu semua tak betul.

Aku pernah jumpa vendor ni 2-3 kali je. Benda yang aku mintak untuk pelamin dan hiasan-hiasan tu just pelamin nak simple dan ikut gambar keratan magazine pengantin yang aku bagi. Pastu tak nak color pelamin yang menenggelamkan pengantin. Ada setengah orang baju pengantin dah pink, pastu pelamin pun nak pink. Kerusi mak aku request kerusi yang asing-asing supaya takde la aku nampak pendek di samping din dan hancur impianku nak kerusi high back sebab mak aku cakap aku nampak pendek sangat kalau guna kerusi tu. huhu.. tapi ada betulnya cakap mak aku.

Hal walk way, meja damai, pintu gerbang segalanya aku serah bulat-bulat kat vendor. Buat la macam mana pun asalkan cantik. Tapi tak tahu la kalau mak aku ade request apa-apa.

Harga sungguh berpatutan. Malah aku rasa this vendor bagi harga yang murah pulak bila tengok hasil-hasil kerja mereka. Siap ada DJ yang sanggup menyanyi sepanjang majlis. DJ dan salah sorang yang jaga tempat buffet tu la vendor tersebut.

Sesiapa yang duduk area Kuala Lipis yang nak perkhidmatan catering , hiasan dewan dan PA system, boleh la cari Makcik Maznah dan Pak cik Zul ni. Highly recommended.

pintu gerbang, walk way dan pelamin

pelamin

meja vip

meja damai atau meja beradab

ni kawan-kawan sugarpack din tengah nyanyi.


gambar-gambar credit to bunge, murni dan pitt :)

6 comments:

dd dudu said...

kelaka tetibe ada muke mony :'D

Anonymous said...

Assalam Lina...
Tertarik dgn blog kamu...

Kwn saye bakal melangsungkan perkahwinan akhir tahun ni...
kat Kuala Lipis...

Puas cari no contact mak cik maznah & pak cik zul yg u suggest tu, xjumpe2...

kalu ada, tlg bagi ek...
thanks sgt2..


Regards;
Sham & Ira
017-961 3657

Anonymous said...

Nak tahu boleh berapa harga semua sekali??

Unknown said...

Salam. Boleh sy dptkn nom makcik maznah dan pakcik zul ni?��

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.