Friday, February 11, 2011

Majlis Khatam Al-Quran

Aku kena cerita sikit-sikit ni. Nanti banyak sangat entry yang tertangguh. Dah la aku macam tak cukup masa sekarang ni. Kehidupan adalah lebih busy dari before kahwin. Dah tambah 1 lagi tanggungjawab.

Plan asalnya aku nak buat majlis berzanji je. Tapi ustazah minah kawan mak aku kata better adakah majlis khatam al-Quran. Ustazah ni jugak ustazah yang sama time khatam al-Quran Siti Nurhaliza.

Majlis berlangsung after Zuhur. Pastu nak dijadikan cerita, pagi majlis, suami kepada ustazah Minah kembali ke Rahmatullah. Innalillah.. So, majlis dibantu oleh kawan-kawan mak dan nenek yang lain.

Aku tak sediakan baju yang proper untuk majlis. Baju yang aku pakai kena reject ngan famili. Diaorang suruh aku pakai baju nikah aku dengan alasan takut pakaian kawan-kawan mak lebih glamer dari pengantin.

Majlis berlangsung dengan jayanya walaupun ada sedikit sesi gaduh-gaduh manja. Yelah.. kawan-kawan mak ni campuran group marhaban yang berlainan.

Doorgift lupa nak snap. Rasa macam rugi pulak sebab aku ada bagi something yang special yang buat makcik-makcik tu terharu. Aku bagi kitab berzanji. Suka benor makcik-makcik tu siap suruh aku sign autograph kat buku-buku tu. Ada jugak benda lain yang diberi dalam paperbag. Yang itu, mak aku yang uruskan so aku tak nampak sangat apa yang ada dalam paperbag tu.


kitab berzanji color merah yang makcik tu pegang la aku bagi. Idea untuk doorgift majlis berzanji

No comments: