Thursday, November 21, 2013

Kek Keju Leleh atau Melting Cheese Cake

Tengah famous kan kek ni? Kebetulan hari tu jalan-jalan, singgah kedai kek, ternampak terus cakap kat husband yang kek ni la tengah famous tu.


Tengah musim kek ni, ramai yang try pastu tayang kat blog. Haruslah aku teringin nak rasa macam mana kesedapan kek tu.


Bagi aku, kek tu itself sedap cuma tu la.. aku rasa cheese tu macam muak pulak. Makan a slice dah rasa 'ok, kenyang! muak dah!'. Tapi memang pandai orang yang buat kek ni, takde cheese pun kek tu dah sedap sangat dah.

Harga? Yang aku beli ni harganya Rm 22. quite pricey may be sebab cheese tu melambak kot.

Hari tu, kat kedai tu ada macam-macam perisa kek dia. Ada orange, pandan, mocha. Tapi aku pilih mocha sebab nak lawan muak cheese yang banyak tu. Pastu bukan kek ni je yang dibeli. Ada blueberry cheese tart jugak sebab my husband suka cheese tart.

Tak berhabis pun lagi kek keju leleh dan cheese tart ni. Dah ko.. benda-benda cepat muak gini, berkali hadap baru habis ;-)

No comments: