Wednesday, March 6, 2013

Dilema Seorang Surirumah

Blog ni ikut suka jela bila nak diupdate kan? Sebenarnya banyak cerita best nak share kat blog tapi mood nak menaip ayat tu kemain la malasnya. Kalau asyik cite pasal Ibrahim je, naik muak pulak orang. Macam ko sorang je ade anak. Tapi betul la, bila dah ade anak ni, 80 % cerita kita nak cerita kat orang adalah pasal anak. Lagi-lagi your first one.

Semalam hari keluar. Aku kan sekarang dalam dilema. Patut tak patut aku heret Ibrahim keluar jalan-jalan? Sebab Ibrahim kan baby lagi. Cuma tu la, if duduk terperap kat rumah je, boleh jadi gila aku. Serius tak tipu. Aku rase sedih sangat pastu mulalah mengenang nasib. Termenung.. sedih.. paling serius sampai menangis. Ibrahim pulak sekarang ada batuk sikit-sikit. Sebab aku bawa dia keluar ke? Ce korang mummy-ibu-mama yang berpengalaman bagi pendapat korang sikit.

Aku ni dah la memang 24/7 kat rumah je keje aku sejak ada Ibrahim. Dulu ada jugak tolong-tolong kat kedai din. Jadi ada la jumpa orang. Sekarang ni, kalau dalam rumah je, aku tengok Ibrahim, Ibrahim tengok aku. Tapi nasib kadang-kadang tu ada aishah, din dan mak mertua aku. Tu jela orang yang hari-hari aku jumpa.

Being me yang dulunya jumpa macam-macam jenis orang. Banyak ok kawan-kawan aku. Sekarang aku rase a bit down sebab everything changes 360 degree. Mungkin aku kena cari new hobby kot sambil terperap kat rumah ni. Bila Ibrahim besar sikit so boleh la berjimba-jimba ligat sikit. or May be bila business online aku dah bebetul online aku ok kot. Takde dah rase sedih macam ni.

Oho.. nak cite achievement breastfeeding journey terbaru aku. Ibrahim dah berjaya minum sekali je FM kalau kat rumah. Malam-malam memang free FM dah. Kalau keluar, still bergantung kat FM. Aku tengah study cara nak bawa EBM time keluar jalan-jalan. Nursing in Public (NIP) macam susah sikit aku nak buat sebab Ibrahim tak suka duduk dalam nursing cover. Pastu macam tak reti aku nak menjaga aurat kalau NIP so langkah selamat kita kiv jela NIP ey. Siapa pernah bawa anak jalan-jalan pastu bawa EBM sekali? Share la cara korang.

1 comment:

Elya Roza said...

babe...boleh buat business online..sambil2 buat side income... boleh juga jaga baby kat umah...
nnt jemput laa singgah blog elya ya..elya buat business online:)