Thursday, March 14, 2013

Self Esteem Rendah

Mesti few bloggers friends atau kawan-kawan rapat hairan why lama sangat tak nampak gambar puan punya blog? Kat instagram pun gitu. Aku rase rendah diri uols. Even gambar aku ngan ibrahim ada berapa keping je. Sungguh la aku rasa gambarku boleh membuatkan korang semua dah tak singgah blog ni dah ;-)

2 faktor penyumbang kelemahan aku tu, 1 bab - badan. Few days back aku jumpa kawan masa matrik. Kawan aku pun cakap aku dah gems. Yelah dulu iol stok 40kg ++. Dia time tu 50 kg ++. Sekarang sudah terbalik. Nak sedapkan hati, aku cakap yang aku dah dapat berat before pregnant. Yes, before pregnant aku gems dah pun. Sampaikan gynae suruh aku turun few kilos untuk stabilkan hormon progestrone. Aku kena buat sesuatu ni sebab berat aku lepas habis pantang statik je tak turun-turun dah. Mana taknya, aku melantak sesuka hati lepas pantang hari tu.

Faktor kedua pulak, muka aku dah tak flawless. Banyak betul parut hasil kerjaan aku masa pregnant dulu. Pantang ada whitehead, aku mula gatal tangan cungkil-cungkil. Last-last parut hazab nak hilang sebab hormon pregnant. Yang tu, aku nak cuba sendiri produk aku jual. Dah ambil gambar before so nantikan afternya pulak ye.

Jadi untuk naikkan semangat juang aku kali ni, meh kita layan gambar time aku 'tak gems' dan 'tak ade parut'.

1 comment:

Elya Roza said...

pakai pb balik babe...can boost up ur confidence level:)