Wednesday, December 14, 2011

Serum D21 Progestrone

Ramai speku aku pregnant ke after keluar entry ni? Memang la jumpa gynae tapi tak semestinya orang yang pregnant sahaja yang jumpa gynae. Nak cerita detail pun aku pun tak pasti aku sakit apa. Yang pasti macam benda ni relate la dengan sakit aku bertahun-tahun.

Mula-mula aku tak sedar aku ada masalah sakit puan jugak sebab sungguh tak mengambil tahu sangat pun. Tapi bila start jadi kes ni, terus perasan yang period aku tak normal rupanya. Tu bersabit gak ngan weight gain yang melampau dan beberapa simptom lain. Nak cerita detail tu tak sesuai untuk bacaan umum.

Jadinya untuk next checkup gynae nak tengok result semua hormon dalam badan aku. Yang jadi masalah bila aku duduk Johor, hospital kat Lipis pastu ada test yang kena buat on day 21 period cycle. Nak, tak nak kena la pergi private untuk 1 test tu.

Alhamdulillah aku jumpa tempat nak buat test hormon progestron hari ke 21. 2-3 klinik aku walk in untuk tanya. Last-last klinik terakhir tu ada buat test tu. Harapnya usaha aku ni tak sia-sia. Aku nak tau sangat apa jawapan penyakit aku selama ni.

No comments: