Monday, December 26, 2011

Pavlovaku Bantat

Hari ni tak officially start lagi hari-hari aku sebagai housewife atau penganggur terhormat tapi aku dah start boring boleh tak? Dalam pale otak ni duk fikir projek apa nak buat nanti. I'll make sure plan kali ni memang superb dan aku tak regret untuk berhenti makan gaji.

Semalam aku bake pavlova dalam keadaan emosi tak stabil. Aku langgar few rules maka hasilnya 'tak sedap' & 'tak jadi'. Lain Kali jangan suka-suka nak langgar rules ye.

Antara rules yg aku dah langgar:
#1 - Aku tak ikut suhu sepatutnya.
#2 - Meringue aku place lebar sangat untuk dibakar. Kalau permukaan lebar sangat, ada kemungkinan ada part yang terlebih garing dan hangus.
#3 - Aku tukar whipped cream jenis lain. Whipped cream yang sesuai sepatutnya yang ada mix ngan susu. Yang aku guna semalam, whipped cream dah mix ngan sugar so rasenye bila makan ngan meringue jadi super duper manis.
#4 - Better guna buah yang tak berair. Semalam pakai passion fruit ngan orange. Sepatutnya kena tus dulu jus buah-buahan terlebih dahulu supaya jus buah tak membasahkan whipped cream.



- Posted using BlogPress from my iPad

No comments: