Tuesday, December 13, 2011

Johor Premium Outlet (JPO)

Last weekend aku ngan din dah menjejak kaki ke Johor Premium Outlet (JPO) orang duk sibuk-sibuk beringar. May be some friends from other states tak tahu lagi ape bende la JPO ni. Let me cite sikit-sikit berdasarkan pengetahuan aku la. Correct me if I'm wrong.

JPO ni kira macam pusat outlet-outlet barang branded macam Coach, DKNY, Burberry, dan memacam lagi. Pastu JPO ni letaknya kat Kulaijaya, dekat sesaja ngan opis aku. Katanye ada diskaun kat barang-barang branded ni tapi untuk barang-barang season lepas-lepas.

Masa hari perasmian tu, aku dan din pun dah jejak kat kaki kat situ. PM datang rasmi pagi, weols pergi petang. Nak masuk tu jammed jugak la tapi parking adalah banyak so takdela kena menapak jejauh ke apa. Manusia sikit punya ramai sampai kitaorang rasa tak selesa sangat so takde stay lama pun situ. Sempat masuk 2-3 outlet je. Banyak jugak yang masih tak bukak.

Food court ada tapi makanan tak best pun. Aku ngan din makan nasi lemak yang aku rasa tokey kedai tu nak cepat kaya sampai rasa nasi lemak tu tak setanding nasi lemak tepi jalan. Dah la tu satu-satu nampak yakin halal. Sebab perut lapar jadi telan je la benda tak sedap pun.

Outlet-outlet tu style butik-butik. Bila gi tempat-tempat gini rasa macam tak sajak pulak. Bukan la takde duit tapi ntahla. Tapi sebab dah pergi kan, sambar gak la 2 belt brand Vincci. Vincci ada bukak outlet kat situ so takde la rasa brand orang kayo-kayo je. Tak berpeluang aku nak usha-usha bag Coach. Mana tak nya, nak masuk kena beratur uols. Usha je, beli tak kan kot. Tapi ntahla masa-masa depan nanti.

No comments: