Friday, August 26, 2011

Cookies Monster

Ini bukan rancangan Sesame Street tapi my dream persiapan raya pertama bersama suami yang turn up tak berjaya. Semalam aku dah bagitau kat twitter yang aku plan nak buat cornflakes cookies. Plan tu berjalan seperti yang dirancang tapi hasilnya aku tak puas hati sampai cakap kat din, dia kena makan cookies yang aku buat tu sampai habis. Paksa rela ni tau.


First cookies aku ni rupanya hodoh sikit tapi rasanya sedap tapi keras. Nama pun cookies. Tapi yang aku berangan cookies wannabe tu nak rapuh macam butter cookies dalam tin bulat yang orang selalu simpan buat letak barang jahitan tu. May be terlebih tepung jagung kot.

Aku rasa aku kurang mahir bab-bab nak set exact temparature tu. Sebab kadang-kadang jumlah cookies yang dibakar tu tak sama. So, semalam ada la version yang hangit kat basednye. Turn up rasa pahit walaupun color atasnye brown yang cantik.

Aku rasa kalau semalam aku tak belajar buat cookies mesti sampai bila-bila pun aku tak tahu nak buat. Bak kata one of the bosses kat office aku, 'Don't afraid to make mistake. Just do mistake so that you can learn.'. Lets bake cookies again :)

No comments: