Wednesday, August 24, 2011

Bonus Raya

Mesti ada antara korang dah selamat belanja bonus raya. Aku tahun ni tak dapat bonus raya walaupun company ada bagi bonus to staff. Sob.. sob.. nanges sebab bonus tu banyak jugak la. Tapi masa buat keputusan berhenti hari tu, aku dah siap-siap fikir benda ni. Dah term company macam tu, so kena redha.

Lagipun percaya yang rezeki masing-masing tu berbeza-beza. Redha tu redha tapi macam ada rasa sedih sikit. Sangat tipu kalau rasa redha 100%. Sebab peluang tu bukan selalu dapat kan? So, raya tahun ni sederhana saja. Nasib dah ada suami sayang. Baju raya aku dah ada 2 pasang baju kurung yang dah siap. Baju t-shirt din pun dah ada 2 helai.

Barang-barang lain, nanti last minute shopping di Johor. Aku siap tak bagi din beli pape lagi sebab berangan nak shopping together gether. Lagipun kitaorang dapat rebate voucher JJ RM 80. Macam tak caya dapat banyak tu. First time kot aku dapat voucher JJ lebih daripada RM20. Sedikit sebanyak dapat la membantu perbelanjaan raya kami.

eh! tercerita persiapan raya pulak. Macam mana ey raya first time as a wife ey? Last year raya, kami sibuk nak bertunang. This year dah husband and wife dah. Pastu first time pulak raya di rumah mertua. wuuwuuwuu

1 comment:

Nadya Zahid said...

nad pon this year 1st time beraya as wifey :) excited :)