Tuesday, April 5, 2011

Aku Suka Cuba Makanan Baru (3)

Sekarang mode sushi dah turn on. Huhu.. entry yang lepas adalah zaman aku gila sushi. macam dah jadi makanan ruji dah aku buat sushi tu. Dalam seminggu adalah kot dalam 2-4 kali gi makan sushi. Pulak tu ada je kawan yang rajin melayan. Kalau diorang tak nak gi, aku gi je lone ranger. Dah macam-macam aku try di sushi king but pastinya avoid la bende-bende yang diletak benda tak leh makan.

Semalam adalah mood nak makan sushi lagi. Tapi nak raw salmon. Dari hari tu duk terbayang-bayang. Tak mau tamak, jadi aku amik plate kecik je yang ada 2 ketul raw salmon instead of sashimi set raw salmon. Tapi aku rasa tak puas la. Nak amik sashimi set pulak pastu tapi takut cacing sebab makan banyak sangat bende raw. Sape ntah cite, nanti cacing naik kat otak la sebab makan sushi mentah. Aku takut kejap-kejap je, time makan makan lupe segalanya.

Ada fakta kata ibu-ibu mengandung tak boleh makan benda-benda raw. Sebab musababnya aku tak pasti pulak. So, harap takde pregnant ladies yang drooling tengok raw salmon ni.


Bagi yang tak pernah try, baunya tak hanyir pun. Lembut je isi salmon tu, pastu rasanya fresh. Lagi sedap isi cicah kicap + wasabi. Yum..yum.. masih teringat rasanya. Lagi satu bagi aku, perasaan mengunyah raw salmon tu paling best. Rasa sesuatu la. Tak tergambar perasaannya..

2 comments:

Afra said...

hi lina.. been a silent reader to your blog..

tp arini nk rase nk komen lak..

hmmm.. btw..org kata skang ni klu bole elakkan makan sushi sbb kes radiation di jepun aritu kan

but, if awk suka makan sushi.. try la sushi zenmai.. better than sushi king.. best sgt2!!!..

lina said...

hi afra. thanks sbb komen. sushi zenmai? nanti i try =)