Monday, July 15, 2013

Sembang Ramadhan 1434 [1]

Mulanya banyak bende nak cerita tapi bila bukak je laptop, mulalah mood nak update blog tu ke laut. Puasa-puasa ni aku rasa macam blur sikit. So far, alhamdulillah. Misi meminum secara kerap dari waktu berbuka sampai sahur buat aku ok dengan rutin as BF mum. Tapi tu la, Ibrahim ni nak mengempeng je kejenye. Kalau bagi susu botol, dibuat main aje dia. Mungkin ini dugaan kecil bulan ramadhan ni. Bersabar..bersabar..

Puasa kali ni, aktiviti memasak adalah kerap. Tapi baru sekali aku masak untuk berbuka. Sahur keraplah masak sebab lauk-lauk beli kat param tu mana nak tahan sampai ke sahur. SAHM pun beli lauk kat param? Yes, setiap orang tu berbeza keadaan so tak boleh nak samakan each other. Macam aku, susah nak handle Ibrahim. Aku pergi dapur buang sampah sekejap je dia dah tertonggeng jatuh katil. Memang every minutes dengan dia aje. Since today dia genap 7 months, nanti aku buat entry khas perkembangan Ibrahim.

Lately, aku reply sms/whatsapp customer pun boleh tersalah taip. Orang tanya pasal Maixara, aku jawab pasal bedak tanaka. Maafkan saya ye customer-customerku. Lagi satu, kadang tu sms/whatsapp yang masuk tu tak kena masa. Aku sibuk dengan urusan nak berbuka. Time tu la menderu masuk message. Reply lelambat kang rasa tak best pulak kan? Tapi hope lepas ni korang paham yang time tu agak tak sesuai nak message-message.

Semalam pulak, ada call dari pengguna Maixara. Tapi aku jawab jela walaupun orang tu beli dengan orang lain. A bit upset sebab kebanyakkan orang lain yang jual Maixara lepas tangan je lepas jual. Kalau beli dengan aku insya-Allah apa-apa masalah, aku selesaikan. Tapi kalau bab urusan poslaju, aku dah pos. Dah bagi tracking no tu harap la korang simpan elok-elok tracking no tu. Ini ada yang sampai 4x minta dengan aku. Pastu barang dengan poslaju dah ni, kalau track pun ade la kat mana-mana. Jangan la pulak nak push-push aku 'kak, bila barang nak sampai?'. kalau sekali message takpe, aku paham. Ini berkali-kali. Kalau nak push-push, sila push poslaju. Telefon hotline :1300-300-300. Nak bambu ke apa sebab barang sampai lambat tu sila buat dekat diorang. Aku dah bayar postage korang dah.

Ok la.. cukup la sembang-sembang ramadhan ni. Nanti kita sambung lagi.Ready stock untuk produk Maixara C-Sential / Maixara White Essential / Ferwhite / Aurawhite / Bedak Tanaka / Obuse Lip Tint semua ada. sms/whatsapp 0126637842 untuk order.

No comments: