Wednesday, July 10, 2013

Selamat Menyambut Ramadhan

Tak terlambat lagi kot nak wish all the readers and friends 'Selamat menyambut Ramadhan, selamat berpuasa'. Aku menaip ni pun dengan lemah gemalai. First time berpuasa as breastfeeding mummy. Ibrahim pulak ntah kenapa hari ni asyik nak minum je tapi tak nak botol. Dia punya tantrum tu boleh mendatangkan amarah. Nasib baik aku cepat-cepat istighfar yang aku ni tengah puasa. So, kenalah sabar.

Semalam dah ambil stok Maixara White Essential (MWE). Produk hangat terbaru dari Maixara. Tak sempat nak capture lagi gambar stok sebab kotak letak stok aku tu bertindih-tindih bawah kotak stok-stok barang kedai yang lain. Tunggu din turunkan stok kedai baru boleh aku ambil stok MWE tu. Sabar na..

Aku nak upload gambar sahur macam kejam dan tak bermoral kan? Itu kita tunggu lepas berbuka nanti baru boleh cerita masak-masak sahur. Gigih ok masak-masak sebab fikirkan diri perlukan sahur yang berkualiti. Lagipun, din sejak dua menjak ni macam pentingkan kesihatan lebih. Dah tak makan dah kulit-kulit ayam. Walaupun part tu la dia kata nampak sedap. Kiranya, kita puasa-puasa juga, sambil tu kita dapat praktis untuk makan lebih sihat.

Aku nak menaip ni macam blur. Kita stop dulu entrynya. Sindrom hari pertama puasa. Biasa le tu. Nanti lama-lama dah dapat tune, cargas la kita. Ok, kepada sesiapa yang dah nak masak-masak berbuka, selamat masak-masak. Aku beli je berbuka. Sahur baru masak-masak. Ye la.. budak tecik tu bukan boleh nak duduk diam. Kang rentung tak jadi apa. Sahur atleast ada abah dia tengok-tengokkan.
Ok.. selamat berbuka. Bye..

No comments: