Tuesday, July 20, 2010

Faktor Pelemah Semangat

Aku buat research lama dah. Ini betul-betul research untuk membuktikan something. Bukan main browse around je tau. Kena compare, buat analysis dan prove that my findings valid ke tak. Susah kan? Sebab tu aku tak habis-habis lagi study.

Aku tengah buat something yang ada kaitan dengan kerja aku sekarang. Walau tak de banyak, sipi-sipi adalah jugak. Aku down la bila tengok research yang aku usahakan ada lack sana sini. Kira macam tak gempak la. In theory may be nampak hebat, but when we speak about web technologies yang aku guna, aku tau bende tu tak gempak pun. Tak kan aku nak guna technology lama? Kalau nak guna technology baru pulak, mau tak habis study aku sampai bila-bila sebab bende ni akan terus berkembang dan berkembang.

Seharusnya aku tak yah nak rungsing pun pasal technology tu sebab bende alah tu bukan main research aku tapi aku still rasa tak best sebab aku ni keje buat programming tapi kenapa aku tak guna technology terbaru yang tentu-tentu lebih superb.

Aku rasa sekarang aku nak focus on theory yang aku cuba nak buktikan tu. Chaiyok! Lina. Technology memang susah nak kejar. Tapi tak kan aku nak change requirement everytime technologies change. Make the theory to adapt any technologies.

No comments: